Människans olika ansikten

För att slänga sig in i det där med roller,
Har ni tänkt på hur snabbt en människa kan ändra sitt ansikte? Och med det menar jag hela sitt humör. Från ena sekunden till den andre.

Kompisrollen & flickvänsrollen

Jag satt hemma hos en gammal kompis igår. Hon är en ung mamma till sitt första barn, hennes sambo jobbar och kommer hem på eftermiddagarna.
Igår var hon irriterad på honom.
När han sa något var hon snabb med att fräsa mot honom. Man kunde se vart ända hår resa sig på kroppen på henne. Hon slänge ur sig någon irriterad kommentar som svar, sedan vände hon sig åter mot mig och pratade glatt med len röst och ett leende på läpparna. Några minuter senare ställer hennes sambo åter en fråga och vips så är hon den arga katten med ryggraden upp mot den klarblå himlen. Åter igen vänder hon sig mot mig, glad och inte ett tecken på irritation.

Whaaat... Det är så roligt när det bara slår en i ansiktet hur vi mäniniskor fungerar i vissa lägen och hur olika vi är. En annan kan ju lipa för allt och ingen framför allt och alla, jämt.
Så man ska väl vara glad för dessa otroligt snabba ansiktsbyten. Inte sant?

Kommentarer
Postat av: tess

vilken intressant blogg du har startat, fortsätt så! :D

2011-04-29 @ 12:42:09
URL: http://tesssjberg.blogg.se/
Postat av: MATILDA ROSQVIST 13 ÅR

Ja :)! Får jag fråga, är du en tjej eller kille som driver bloggen? hade varit kul o veta :D

2011-04-29 @ 13:55:53
URL: http://matildays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0